Opožděné novoroční přemítání

29.01.2022

Nový rok se přiřítil a zase mě donutil skočit rovnýma nohama rovnou do něj. Dny pořád letí jako splašené, a já mám práce nad hlavu, že se ani nestíhám zastavit. Jeden by si myslel, že se nic nezměnilo. Všechno se někam řítí, a já se nechávám unášet tím divokým proudem. Ale víte co? Odmítám! Chytám se větvičky a alespoň na chvilku se škrábu z tý bláznivý řeky na břeh, abych se zamyslela nad tím, že už je tady nový rok. A navíc ne jen tak ledajakej! Letos překročím legendární třicítku. Jo fakt. Klidně to tady prásknu, protože my starci už se za věk nestydíme a s vážným výrazem se věnujeme mnohem ušlechtilejším činnostem. Předpokládám, že v momentě, kdy těch 30 svíček na dortu sfouknu, za zvuku fanfár se proměním v oslnivé lepší já, které má život, o jakém vždycky snilo. Dělá bezva práci, která ho baví (a je za ni dobře finančně ohodnoceno, ehm ehm), tělo je ve špičkové kondici a vypadá perfektně, vztahy jsou harmonické, a navíc má konečně čas na přátele a koníčky a samozřejmě taky na svůj blog, který v posledních měsících tak hanebně zanedbávalo, že se stydí až po špičky uší. Ne, konec srandy - co že jsem to chtěla? Správně, zamyslet se nad loňským rokem!

Každý na konci roku bilancuje. Přehazuje vzpomínky na uplynulých 12 měsíců pomyslnými vidlemi - na jednu hromádku dává věci, co se povedly, a do kouta hází všechny neúspěchy a smutky a doufá, že už se nebudou opakovat. Pro mě byl skoro vždycky příchod nového roku spojený s jakousi vírou v to, že "odteď už to bude lepší". Čistý stůl, začínáme znova, nebo taky pokračujeme v tom, co jsme už udělali, jen teď se do toho obujeme ještě víc, s novou energií, silou i pokorou - poučeni ze svých chyb. Konec roku 2021 nebyl výjimkou. Seděla jsem u svého nového diáře, od kterého si pokaždé slibuji, jak se mnou bude při každém kroku, pročež si do něj budu poctivě psát všechno, co musím udělat i to, co už se stalo, a bilancovala jsem. V loňském roce bylo všechno. Radost, smutek, starosti, trapasy, legrace, naděje. Milion emocí. Kopa snů. Pitomej covid. Pokračující hledání sebe sama a směřování ke své lepší verzi. Ráda bych, aby byl tenhle příspěvek tentokrát fakt na veselou notu. Zkrátka takové to milé počteníčko svádějící čtenáře ke schoulení v pohodlném křesle s tlustýma ponožkama a hnkem kakaa v ruce, a nikoli depresivní ponurý Mordor, který (co si budeme povídat) se mi v hlavě odehrává poměrně často, a proto ho i relativně často odkládám na papír. Zkusím proto držet svou tragičnost na uzdě a věnovat se tomu dobrýmu. Takže (prosím virbl) zde je seznam věcí, co mi loni udělaly radost:

  • prožila jsem několik úžasných okamžiků s lidmi, které naprosto miluju
  • konečně jsem se naučila pořádně řídit
  • několikrát jsem se za sebe postavila, přestože to bylo těžké
  • pokračovala jsem v psaní románu a začala psát i další věci
  • objevila jsem spoustu skvělých interpretů
  • žila jsem navzdory covidu kulturně a viděla spoustu krásného umění a zajímavých představení
  • věnovala jsem se hudbě
  • začala jsem zase spát
  • koupila jsem si paddleboard
  • přežila jsem požár v Athénách a v pořádku se vrátila domů
  • přežila jsem covid-19 (ale žádná procházka růžovým sadem to nebyla)
  • potkala jsem hodně zajímavých lidí
  • naučila jsem se montovat nábytek (víceméně) a orientovat se v Hornbachu

Mohla bych pokračovat a přidat ještě tisícovky položek. Pořád by to sice bylo "každý pes jiná ves",
ale takový prostě rok 2021 byl. Různorodý. Krásný i ošklivý. Plný tvrdé, ale dobré práce. Spoutaný i svobodný. Poučný. A tak by to asi mělo být. Přestože za víc dobrých chvilek se zlobit rozhodně nebudu. Vždycky budu ráda za malé i velké radosti, nová setkání, příležitosti a dobrodružství. Tak ať je jich v letošním roce co nejvíc!  

Ta, co nezapadá. To jsem já.
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky